Dlaczego opisy produktów są ważne podczas pozycjonowania?

Pozycjonowanie jest ściśle związane z pisaniem treści. Dlatego nic dziwnego, że tak wielu specjalistów oraz właścicieli stron zwraca dużą uwagę na jakość artykułów na blogach, tekstach na poszczególnych podstronach oraz na opisy produktów w sklepach internetowych. Zatem jak powinno się je pisać, aby proces pozycjonowania przebiegł sprawniej?

Zobrazuj słowem

Współcześni użytkownicy, a zarazem przyszli klienci, kupują oczami. Jedną sprawą są wysokiej jakości zdjęcia, a drugą czytelne opisy. Dlatego musisz pamiętać, aby posiadały one:

  • bezszeryfową i wyraźną czcionkę,
  • wypunktowania,
  • pogrubienia,
  • akapity, sekcje,
  • graficzne dodatki wplecione w tekst,
  • interlinie ok. 8 px.

Pamiętaj o słowach kluczowych

Każdy opis musi posiadać słowo kluczowe. W ten sposób można wypozycjonować dany produkt w wyszukiwarce. Słowo kluczowe powinno powtórzyć się kilka razy, najlepiej, aby wystąpiło też w odmianie oraz w nagłówkach h1-h3.

Perswazyjnie i merytorycznie

Oczywiście opis musi być merytoryczny i przydatny dla klientów. Powinien składać się z informacji, które ułatwią proces podjęcia decyzji. Nie da się ukryć, że wielu specjalistów od contentu sięga po różne perswazyjne triki, które mogą sprawić, że użytkownik zdecyduje się wybrać dany produkt. Przede wszystkim warto uwypuklić korzyści płynące z wyboru akurat tego produktu. Przydatne okazuje się też zamieszczenie pozytywnych opinii klientów.

Nie można zapomnieć też o zasadzie Pareto, która może odnosić się również do opisów produktów. Wtedy też 80% najistotniejszych informacji powinna znaleźć się w pierwszych 20% opisu.

Poza tym warto pamiętać o tym, aby opisy szły w parze z promocjami, czy tzw. storytellingiem.

Język opisów

Opisy muszą być pisane językiem prostym i zrozumiałym dla wszystkich potencjalnych klientów. Nie mogą zawierać błędów, gdyż zmniejszy to wiarygodność firmy. Najwięcej korzyści przyniesie korzystanie ze strony czynnej czasowników.

Najlepiej zleć opisy produktów

Kiedy rozpoczynasz współpracę z wartościowym pozycjonerem, on zobowiązuje się także do tego, aby zadbać o treści na stronie internetowej, czy też w sklepie internetowym. Oczywiście zazwyczaj korzysta on z pomocy doświadczonych copywriterów, aby miały one najwyższą jakość. Pruszcz Gdański jest miejscem, gdzie dostępne są takie kompleksowe usługi na najwyższym poziomie.

Chcesz pozycjonować swoją stronę w Google? Wypełnij poniższy formularz aby otrzymać darmową wycenę audytu Twojej strony i pozycjonowania.